Sunday, August 18, 2013

because we are sister

Bismillahirrahmannirrahim :)

Assalamualaikum wbt ^_^

first of all, lets smile for every new day. yeay! thank you Allah for new day, new lesson, new memory to me. alhamdulillah

ok hari ini saya nak cerita pasal seorang budak yang mengaku baby a.k.a babu yang suka sangat panggil saya makcik then i call her makcik also la! memandangkan dia cerita pasal saya dalam blog dia yang 'sweeettt' sangat tu (thanks awak), jadi saya pun nak cerita jugak. eh memang niat saya nak cerita pasal awak ni. awak kan sister saya. jangan perasan tinggi la! aish. gigit kang.



Alhamdulilllah. bila Allah uji kita dengan satu benda, Allah gantikan dengan lebih baik. Alhamdulillah. moga Allah tak uji saya dengan sister saya yang ni. sebab saya sayang dia (menangis la dia baca lepas ni) HAHA. sebab saya pernah cakap sebelum ni, saya jenis kalau sayang memang sayang betul2. tapi once orang tu dah lukakan hati kita, hilang kepercayaan, nak terima balik tu susah walaupun tak benci dan dah maafkan dia. same macam sister saya ni kan :p

perangai kami macam nak sama. bak kata orang kalau perangai sama tak boleh rapat or dok sekali sebab akan gaduh. yes, saya pernah 'gaduh' dengan dia. sebab perangai tak matured saya. haha sorry awak masa keluar street dakwah hari tu masam muka. tapi kejap jer kan :)

kami sama-sama suka shopping. memang habis duit keluar dengan dia ni
kami sama-sama suka makan. oh satu lagi, dia suka salahkan saya sebab banyak makanan. tapi bila saya mesej dia "nak dinner tak?"..kejap je mesej sampai balik "NAAKKKK"...excited budak ini. maklumlah, kata baby kannn. HAHA
kami sama-sama bongsu yang grumpy. eh??
kami sama-sama suka jalan-jalan
kami sama-sama suka tangkap gambar.

tapi sebenarnya dia adik saya :p sebab saya lahir bulan 3 dia bulan 11

yang beza, saya ni pendiam. eh pendiam ke? depan orang tak kenal atau tak rapat memang la senyap. masa nak presentation pun saya tak konfiden tapi still boleh cakap. haaa, beza la dengan budak ni yang loudspeaker sikit. orang yang rapat baru tahu perangai saya yang sebenar.hehe

oh, for your information sejak dari dulu lagi saya memang suka ambil gambar. eh bukan ambil gambar. DIAMBIL gambar. jadi setiap kamera orang ada gambar saya oke! sorry ajar benda2 'tak elok' ni. tapi sebenarnya saya tak ajar. awak yang terperangaruh dengan saya. terima kasih selalu jadi photographer saya dan mempenuhkan gambar muka awak dalam henfon saya.

tiba-tiba teringat muka awak yang terkejut tengok non-muslim makan baca doa tu kan. HAHA. rasa macam nak guling2 kat situ jugak. eh sorry terlebih pulak.

kisahnya bermula, kami memang kosmate sejak first year lagi. tapi masa tu tak rapat pun. tapi saya ingat lagi dia ni suka kacau saya, sebab saya kan pendiam. sampai sekarang pun suka usik orang. grrr.
kitorang rapat pun masa second year nak masuk third year kan? itu pun sebab dia jadi setiausaha I dan saya jadi setiausaha II untuk program KUS, program anak angkat di Sungkai Perak. dan kebetulan kitorang pun dapat keluarga sama. so tidur sama-sama. gi mana-mana pun sekali la. kalut sama-sama. nangis sama-sama sebab masing2 tak nak naik pejabat. takut kena marah. HAHA
masa sepanjang jadi setiausaha, dia memang suka buli saya. maklumlah saya kan budak baru belajar. saya ikut jer lah. nasib baik masa tu ingat sebab tugas, kesabaran itu tinggi la sikit.

oh, dan sister saya ni pun orang yang berhijrah. same macam saya. kan Allah dah cakap, kalau kita berubah ikhlas sebab Allah, Allah akan bantu dan hantar orang-orang yang baik di sekeliling kita. saya pun sama macam awak jugak. perasaan malu tu ada, nak gi surau semua. sebab saya selalu pikir apa orang kata tapi lama-lama pikir sampai bila nak pikir pasal orang. jadi lakukan demi Allah, pasti Allah tolong!

man jadda wa jadda kan awak :)

terima kasih sebab jadi sahabat saya. insyaAllah dunia akhirat. saya akan tolong awak selagi saya mampu dan hidup. insyaAllah :)
terima kasih sebab layan kerenah saya ni. gedik. manja. banyak belanja. banyak makan. banyak ambil gambar. dan macam2 lagi
terima kasih Allah for send me a very nice sister :)

dan akanku tuntut janjimu untuk datang kelantan!!!


p/s: saya tak boleh letak gambar banyak banyak macam awak sebab blog ini tak private, nanti nak private jugak la. ok kan awak? :p

No comments:

Post a Comment